THE ALGORITHMIC BEAUTY OF PLANTS, tot 9 oktober 2022

The Algorithmic Beauty of Plants is een boek uit 1990 door Przemyslaw Prusinkiewicz and Aristid Lindenmayer. Het is zeer bijzondere, omdat het het eerste uitgebreide volume is over de computersimulatie van bepaalde patronen in de natuur, die worden gevonden in de ontwikkeling van planten (L-systemen)

Door structuren als de reeks van Fibonacci, fractals en iteraties – De mens en natuur zitten vol fractale vormen en structuren – in planten, bloemen en de natuur in het algemeen te gaan zien, zoals door wiskundigen en natuurkundigen beschreven, begrijpt men de natuur ineens veel beter. Digital art kunstenaars scheppen en schitterende nieuwe ervaringen mee.

‘The Alogrithmic Beaury of Plants’ opent je hier de ogen voor. Het is een leerzame expositie, ook door cross verbindingen, die gemaakt worden tussen kunst, natuur, wis- en natuurkunde in een vriendelijk, overzichtelijk museum als DDAMA, met liefde tot stand gekomen met onze vrijwilligers.

Deelnemende kunstenaars o.a.: Léonie Marie Neuhäusel, Martin Boverhof, Jan Coenen, Jos Winnubst, Jeffrey Hesta, Emily-Lara Kabos, William Latham, Glenda Popielarski (Mandelbulb Maniacs), Marije Bertien, Anne gentenaar, Bob Jansen

Curator: drs. Christine van Stralen

GLITCHED LOVESCAPES, tot 9 oktober 2022

Jeffrey Hesta

Solo project van de jonge kunstenaar Jeffrey Hesta

Een expo om in rond te lopen met je date

Jeffrey Hesta, bekend van zijn Bea glitch in de voorgaande NFT-expositie, heeft als uitgangspunt genomen liefdes tuinen, arcadische landschappen en hoofse tuinen uit de kunstgeschiedenis en bewerkte deze tot glitches. Een glitch is een storing die het gevolg is van een kortdurende elektronische of softwarematige storing. Digital art kunstenaars werken al langer met de verrassende, vervreemdende, kleurrijke en interessante beelden, die dat oplevert. De kunstenares Rosa Menkman is bekend om haar glitch art.

De route begint bij het paradijs, de idyllische tuin bij uitstek en leidt je langs Romeinse, middeleeuwse tuinen, tot arcadische landschappen van de 18 en 19e eeuw, tot het zitten rondom een vijver met liefdesgedichten.

DDAMA